Pokrokové značky: Microsoft a jeho produkty

Napsal: Péter, furbify 24. 01. 2023 10:28

Značku Microsoft bychom ani nemuseli představovat, pokud by se jednalo o její softvérové zastoupení na trhu. Téměř každý má doma jejich operační systém Windows a na kancelářskou práci využívá balík Office. Microsoft ale není jen softvérovou společností.

První hardware, a tedy fyzický produkt, který se objevil již v roce 1975 pod názvem Altair 8800 nebudeme rozebírat do detailů, protože to není přímo počítač. Microsoft byl dlouhá léta výlučně softwarovou firmou, která úzce spolupracovala s několika hardwarovými společnostmi, nejvíce se společností IBM.

První hardware a vstup do herního průmyslu

Prvním skutečně hmatatelným produktem společnosti Microsoft byla překvapivě herní konzole Xbox. Tato konzole uzřela světlo světa v roce 2001 a jejím hlavním konkurentem byla tehdy Playstation 1 od společnosti Sony. Prodeje konzoli byly ze začátku atraktivní, ale Microsoft neměl dostatek zkušeností s marketingem fyzického produktu. Konzola byla relativně úspěšná a u hráčů oblíbená, ale její hlavní konkurent ji v prodejích převálcoval.

Microsoft od herního průmyslu neupustil a v roce 2005 přinesl na trh novou verzi herní konzoly s označením Xbox 360. Tato konzole se těšila velkému úspěchu a v porovnání s hlavním konkurentem v kategorii, firmou Sony s jejich konzolou Playstation 3, tento souboj tentokrát vyhrála. Xbox nabízel širokou nabídku herních AAA titulů, nový ergonomický ovladač, který se dodnes pokládá za jeden z nejlepších ovladačů, a taky i pohybový senzor Kinect. Ten ale přišel na trh až s novou verzí Xboxu s označením 360 S v roku 2010. Právě Kinect posunul herní průmysl na novou úroveň, která tu předtím nebyla. Nebyly potřebné žádné ovladače, protože pohyb ve hře jste dělali vlastním tělem. Konkurence měla v tom čase podobný pohyboví senzor s označením Playstation Move, který se ani zdaleka nedočkal takového úspěchu jako právě Xbox Kinect. Nezapomínáme zmínit, že Microsoft je do dnešního dne věrným poslem herního průmyslu a za ten čas uvedl na trh Xbox 360 E (2013), Xbox One (2013), Xbox One S (2016), Xbox One X (2017).

První počítač od Microsoftu

Microsoft v roce 2012 udělal velký krok, kdy 26. října přinesl na trh komerčně dostupný počítač Microsoft Surface. Šlo o tabletové řešení počítače, ke kterému bylo možné připojit klávesnici. Primární používání počítače bylo směřováno na dotykovou obrazovku, na kterou Microsoft přizpůsobil svůj operační systém a vydal Microsoft Windows RT.

Microsoft Surface

Zdroj: Wikipedia

Microsoft Surface byl jen začátek

S modelem Surface to Microsoft od prvního modelu myslel vážně, čemuž napovídá i skutečně široká nabídka produktů, které si zákazníci mohli nebo můžou zakoupit. Rok po uvedení prvního modelu Surface přišel na trh Surface Pro. Produktovou řadu Surface kromě modelu Pro doplnil ještě model Studio, Go, Book a Laptop. Aktuálně je na trhu již 9. generace modelu Pro, 5. generace modelu Laptop, 3. generace modelu Book a Go. Pro mnohé může být produktová řada matoucí, ale pořadí produktů je aktuálně takovéto: Go, Laptop, Pro, Studio. Jednotlivé modely se liší hlavně výkonem, a tedy ten nejzákladnější je Go a ten nejvýkonnější pro pokročilé uživatele je Studio.

Microsoft surface Pro

Zdroj: Thurrott

Pokročilý počítač pro náročné

ak jste si mohli všimnout na posledním obrázku, tak uprostřed se nachází velká obrazovka. Tato obrazovka je ve skutečnosti All in one počítač. Microsoft Surface Studio byl poprvé představen společností Microsoft v roce 2016 a přinesl velký 27 palcový 4K dotykový displej a počítačové komponenty ukryté v malé spodní části počítače. Tenhle majestátní display byl uchycený na 2 kloubech, které dokázali monitor umístit do polohy, která je dobře známá pro grafické dizajnéři a ilustrátory. Plný sklon činil úctyhodných 20 stupňů. Tenhle počítač je primárně určený pro zmíněné grafické dizajnéři a ilustrátory. K počítači dostanete i stylové dotykové pero a zajímavý otočný ovladač. Aktuálně je na trhu nejnovější verze Surface 2+, která se bohužel nedá aktuálně v Česku ani na Slovensku sehnat. Cenovka tohoto počítače je skutečně astronomická a činí 5 800€ (140 000kč).

Zařízení, které se nedostali plně do prodeje

Za zmínku určitě stojí dvojice tabletů, respektive produktů Microsoft Surface Duo a Microsoft Surface Neo, které byly společně představené v roce 2019. Microsoft Surface Duo byl dvou-displejový mobilní telefon, který používal operační systém Android. Jeho kompaktní velikost a atypický tvar společně s dvojicí displejů z něho dělali revoluční zařízení. Multitasking na mobilním zařízení měl dostat úplně nový rozměr. Tenhle produkt bylo možné v roce 2019 sehnat jen velmi těžko, a i to jen na zahraničním trhu. Je velká škoda, že Microsoft tenhle produkt víc nerozvíjí a netlačí k němu víc marketingových aktivit.

Surface Pro

Zdroj: The Verge

Produkt Microsoft Surface Neo byl vzhledově velmi podobný svému menšímu bratrovi Duo, ale tentokrát se jednalo o přenosný počítač nebo spíš tablet. Zařízení také disponovalo dvojicí obrazovek, ale tentokrát na něm běžel operační systém Microsoft Windows. Zařízení bylo větší a nabízelo opět úplně nový zážitek z používání, který tu dosud nebyl. Stejně jako produkt Duo se Neo nedostal k široké veřejnosti. Možná raz Microsoft tenhle projekt opět obnoví a vy se tak časem dostanete k repasovaným modelům Surface Duo a Surface Neo.

Speciality, které nemůžeme opomenout

V průběhu dlouhého působení společnosti Microsoft na trhu se objevilo mnoho produktů, které si mohly zákazníci zakoupit, i když nešlo o produkty masové výroby. Jedním z těchto produktů byl i Surface Hub, který byl ideální alternativou pro bílou stíratelnou tabuli. Abychom byly přesnější, jednalo se o stíratelnou tabuli „na steroidech“. Velký 55 palcový dotykový displej, který byl primárně určen na prezentaci ve firmách a edukaci ve školách. Uznejte samy, že tento produkt je opravdu speciální a možná Vás potěšíme, že na zahraničních e-shopech ho pořád najdete po modelovým označením Hub 2 a Hub 2s.

Interactive table

Zdroj: Microsoft

Náš seznam produktů zakončíme produktem, který jste možná vlastnili i vy. Jsou nimi oblíbené smartphony s označením Lumia, které měli vlastní operační systém Microsoft Windows Phone. Tyto smartphony byly velice oblíbené ne jen kvůli svým výjimečným fotoaparátům, které na svou dobu skutečně vynikali, ale také svým operačním systémem. Dodnes jsou lidé, kteří zastávají názor, že Windows Phone byl uživatelsky ten nejpříjemnější operační systém.

Produkty společnosti Microsoft jsou určitě zajímavé a ty aktuální stojí za vyzkoušení. Na našem e-shopu s repasovanými produkty najdete několik produktů za nízké ceny. Sledujte i náš Instagram, na kterém bude zanedlouho soutěž o naše produkty, kterou si nenechejte ujít.